zondag 7 september 2014

City Trip: " Alone in Antwerpen deel 3" MAS & Urban Story


 
 
Op dag 3  was het( in tegenstelling tot de dag ervoor) geweldig weer, en besloot ik cultureel te doen, na al dat shoppen moest ik echt even wat balans aanbrengen
Ik had al erg veel over het MAS gehoord. Museum aan de Stroom.
Ik besloot dus daarheen te gaan.
Eerst dronk ik een heerlijk soja koffie bij Starbucks en toen kon ik er tegenaan!

MAS Museum aan de stroom.




 
Met bus 20 welke vanaf het station vertrekt  was ik er in 15minuten.
Het Museum is relatief nieuw, in 2011 opende het zijn deuren. Het is een erg bijzonder bouwwerk.
Ook van binnen ziet het er fantastisch uit.
Check de mooie golvende ramen en de sfeervolle lichtinval.



Jullie weten door deze blog inmiddels dat ik echt een Rooftopbar junkie ben. Vol verwachting ging ik met de 10 roltrappen naar boven. Daar zou ik dan gaan lunchen.
Ik was dus licht teleurgesteld dat er helemaal geen terras was. Maar ik heb wel genoten van het mooie uitzicht. Op 65 meter hoogte kun je genieten van een werkelijk adembenemend uitzicht over Antwerpen.


















Voor de sfeer, het bijzondere bouwwerk, het uitzicht en het gebied rond de haven moet je echt zeker een bezoekje brengen aan het Mas.


Urban Story




Na mijn museum bezoek ben ik wat gaan eten bij het Scandinavisch ogende restaurant Urban Story.
Echt een aanrader als je in de buurt bent. Het restaurantje zit echt precies tegenover het museum.
Urban story is een erg leuk sfeervol restaurantje met hippe en gezonde super verse lunch gerechten.
Ik nam een bagel met zalm, een salade en een heerlijke shake van yoghurt en aardbei
de hele vibe; de sfeer inrichting en de de gerechten spraken mij enorm aan. De mensen die er werken, waren bovendien erg aardig. De zon scheen en ik kon heerlijk op het terras zitten.
Meer informatie over Mas en Urban Story vind je hier.

Later die dag  gebeurde er nog iets anders, maar daarover meer in Antwerpen Alone deel 4, ik hoop dat je dan weer mee leest!
Suzanne van Haaster www.sundaymonday.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten