woensdag 5 februari 2014

2 ways to cook "erwtensoep" ( vega proof)

1 Ouderwetse winterse erwten soep
2 Nieuwe frisse vlotte kikker erwten soep

Op verzoek heb ik hier het recept voor zelfbedacht soepje 2!
Ik zette een plaatje op Instagram en de verzoekjes stroomden binnen! Leuk leuk!


Vanochtend keek ik even naar koffietijd, maar toen mijn koffie na 5 minuten op was, moest ik aan het werk.
Tv uit en tjob tjob aan de slag.
Toch was de linzensoep in mijn hoofd blijven zitten, niet omdat ik het recept precies had opgeschreven. ( Hallo ik ben toch zeker geen ideale huisvrouw!? )
Maar omdat ik een flits van het eindresultaat van kok Casper zag.
Dat inspireerde mij, en daarom bij deze mijn zelfverzonnen recept:





Voor 2 personen:

1 blik linzen
1 blik kikkererwten
2 theeleepels kappertjes (garnering)
2 eetlepels creme fraice  (garnering)
1 beetje curry kruiden, ( of heel veel als je net als ik van HOT HOT houd)
1 eetlepel Sambal (Of twee zie bovenstaande reden)

Laat inhoud van beide blikken uitlekken.

Doe de helft in de pan ( nog niet koken)
Doe de andere helft met 3 grote glazen water in de blender. Gooi dit nu samen in de pan.
Breng het aan de kook, samen met een eetlepel sambal en de curry kruiden.
Lekker laten borrelen.
De soep is klaar als jij denkt dat deze klaar is ;-)

Doe het in de kom en garneer met creme fraice en kappertjes.
Dit laatste gooide ik er trouwens spontaan bij, nadat ik de foto maakte...
Heerlijk & gezond!

Geschikt voor Sunday en Monday

Geen opmerkingen:

Een reactie posten