zondag 15 september 2013

2 ways to spend 30 euro

 




Van een Amsterdams magazine kreeg ik de opdracht om voor 30 euro een totale outfit te scoren.
Op mijn lijf geschreven; een makkie dacht ik!

NOUHHHH ik heb nieuws voor jullie: Het viel vies tegen! Ik had mijzelf weer eens totaal overschat.
Nu kan ik de nodige vintage best waarderen, van koopjes word ik blij, en van een nodige mix en match ben ik niet vies.
Dit project zou me hooguit een middagje kosten, dacht ik zelfverzekerd.
Wat ik voor het gemak even vergat was het feit dat je de basics vaak wel in de kast hebt hangen.
Maar dat ik ze nu binnen het budget van 30 euro moest scoren.
Fijn als je een mooi jasje vind, beetje jammer als je daarnaast alleen nog geld hebt voor enkel een onderbroekje . Zeker omdat ik ook op de foto in dat magazine moest.
Bij het aannemen van de opdracht dacht ik aan die keer dat ik dat prachtige jasje scoorde.
Toevallig in een situatie waar ik geen cent te makken had. Ik weet het nog goed, beetje in een sombere bui, en dat ding keek me lachend aan...
Als ik dit jasje draag krijg ik standaard de  opmerking : waar heb je dat vandaan?
Er was zelfs eens iemand die vroeg Armani?
No! Zei ik dan trots: 12.50 van de kringloop.
J

Helaas zijn dit soort jasjes ook wel "godsgeschenken" moeilijk te vinden als je er echt naar op zoek bent, zo bleek bij dit project. Toeval treffers zijn nu eenmaal niet af te dwingen.
Naar mate mijn deadline naderde werd ik wanhopiger, en ook bozer op mijzelf; “Waarom neem je in hemelsnaam zo’n stom project op je?” Je hebt het druk genoeg…enz…
Wat leuk begon werd een obsessie!
Drie keer naar de Kringloop in Delft , 2 keer naar Kringloop in Den Haag, twee verschillende vestigingen van het Leger des heils, mijn ow zo geliefde Primark, geen winkel was veilig voor mijn fanatieke speurneusje!
Ja ik heb zelfs mijn facebook en twitter vriendinnen om hulp gevraagd, en kreeg hele leuke tips.
Ik begon na drie dagen zoeken wanhopig te worden en ben online gaan shoppen!
Meteen wist ik weer waarom het online shoppen mij zo bevalt, het is gericht, en in tegenstelling tot menig tweedehandswinkel; het stinkt niet!
Ik toetste gewoon jasjes in, en een prijs van Maximaal 20 euro, op die manier had ik nog 10 euro voor de basics, en schoenen.
Met succes,  ik vond een heel leuk jasje van Mango.
Uiteindelijk ben ik best tevreden met de onderstaande outfit.
Het is ook eigenlijk best bizar dat je voor 30 euro een complete outfit kunt scoren!Vooral als ik bedenk dat ik het gehele bedrag ook weleens aan andere dingen uitgeef!
Voor het gemak tel ik de uren die het hele project me gekost heeft maar niet mee………Het was tenslotte een leuke (*(*(*((&&^&^*^%^&%$%^$%^GRRR)

ehmm “Budget Uitdaging”

Groetjes! Suzanne, www.sundaymonday.nl

Jasje 19.95 Mango
Legging 1.75 Kringloop
Rokje 1.50 Kringloop
Schoenen 2.50 kringloop
Oorbellen 1.00 zeeman
Zonnebril 0.50 Primark
Ketting 3.00 Six

Geen opmerkingen:

Een reactie posten