woensdag 17 december 2014

From Monday till Sunday; geen zin om te koken!

 

Soato soep is mijn lievelingsgerecht.
Misschien komt het omdat mijn allereerste liefde mij kennis liet maken met dit gerecht, en de romantische associatie blijft?
Misschien ben ik in mijn hart gewoon Surinaams?
Blond van buiten Surinaams van binnen?
Joost mag het weten!? De sambal kan mij namelijk niet heet genoeg zijn.
In ieder geval zorgt zo’n kommetje Surinaamse soep direct voor een heel blij gevoel!

Ben ik ziek? Soato soep maakt alles goed, weet ik niet wat ik moet eten?…dan is deze soep altijd de oplossing. Inmiddels maak ik deze kippensoep, met ei en rijst heel vaak zelf, ik heb zelfs een Surinaamse vriendin een keer laten testen, ze vond hem goed. Maar toch,...er gaat niets boven de ECHT surinaamse versie.
Toen ik het plaatje van deze Saoto soep op facebook zag kreeg ik direct honger!
Al snel klikte ik door, en zo kwam ik achter een catering bedrijf met de super leuke naam; Geen zin om te koken. Ik besloot dat het deze week tijd is voor een nieuw experiment! From Monday till Sunday
”Geen zin om te koken!”
De weken voor kerst zijn altijd heel erg hectisch, ik ga de deur uit om 07.00, en kom vaak om 18.30 thuis.
Na het eten werk ik ook vaak nog een paar uur door.
Heerlijk dat dit Surinaamse bedrijf mij precies in deze week wil “verzorgen”
We hadden geen beter moment kunnen kiezen.
Natuurlijk ben ik niet iedere dag thuis. Maar de dagen dat ik er wel ben, bellen ze bij mij om 18.30 aan. Met een heerlijke Surinaamse maaltijd. Aan het einde van de week lezen jullie de conclusie.
Hoofdvragen hierbij :
1 Gaat Surinaams mij ooit vervelen?
2 Ben ik Blond van buiten Surinaams van binnen?

Leuk experiment he? En handig geregeld toch!? Ondertussen moet je drie keer raden wat Giel van Geen zin om te koken mij vanavond komt brengen.
Juist ja!

Saoto Baby!

En ik weet nu al "Die soep verveeld me nooit!"
XX Suzanne


 





 

5 opmerkingen:

  1. Saoto soep
    Timede goed
    Maak mij blij
    Etenstijd
    Met saotosoep


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk SU, hoop dat het gesmaakt heeft. Iedereen kent die momenten van "geenzinomtekoken" hebben, ik niet, ik sta graag in de keuken en geniet ervan als anderen genieten van mijn kookkunsten. Tot morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg lekker! Erg goede verzorging met die losse bakjes! Zo blijven de losse ingredienten heel vers! ja ik ga de soep en roti zeker vaker bestellen! Groetjes! En veel succes met je bedrijf! XX

    BeantwoordenVerwijderen