dinsdag 11 november 2014

Wat was de laatste keer dat jouw het zweet uitbrak?

advertorial
 
Ik had nog een doosje van 1000 euro en een doosje van 10.000 euro over. De studiolampen stonden roodgloeiend en de rtl4 camera’s waren op mij gericht. De spanning steeg…
Alle deelnemers stonden zenuwachtig te gebaren. Stoppen, doorgaan…HELP!
“Suzanne!!!” Klonk de strenge stem van Beau van Erven D
orens.
“Wat doe je?” Ik vraag het je nog 1 keer….. “Deal? Or no Deal?”
In mijn hoofd ging het alle kanten op; Wat moest ik doen?????
“No Deal” antwoorde ik cool, maar in werkelijkheid brak
Het zweet me uit . Dit was een uitzonderlijk spannende situatie.
Met 1 miljoen kijkers als toeschouwer.
Zeker achteraf gezien was het natuurlijk niet zo gek dat het zweet me letterlijk en figuurlijk uitbrak.

Hoe zit dat met jou? Wat was de laatste keer dat bij jou het zweet uitbrak? Toen je na lange tijd die ene man weer zag? Dat sollicitatie gesprek laatst? Of bij de halve marathon?
Allerlei uitzonderlijke situaties waarbij je meer lichaamsvocht verliest dan je lief is. Er zijn echter mensen waarbij het extreem zweten geen uitzondering is maar aan de orde van iedere dag.
Deze mensen ondervinden ernstig hinder aan het overmatig zweten. Hier wordt niet een klein beetje zweet bedoeld, of gewoon zweten na inspanning, na sporten of bij emoties. Maar er zijn mensen die zonder aanleiding overmatig zweten. Zij hebben bijvoorbeeld in de ochtend al natte koude oksels, zonder dat zij zich intens hebben ingespannen of gesport. Mensen schamen zich en wisselen extra vaak van kleding op één dag. Je kunt je voorstellen dat dit absoluut geen pretje is.

Pasgeleden ontmoette ik online Dr. Heydendael ze behaalde in 1998 haar artsexamen aan het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam.
Een interessante dame. Al pratende over mijn werk, haar werk, kwam ik erachter dat ze een nieuw soort behandeling tegen overmatig zweten gevonden heeft.
Er is nu een nieuwe behandeling die blijvend effect kan hebben. Met behulp van een medisch apparaat dat miraDry heet. Ik had er nog niet eerder over gehoord maar Dr Heydendael en haar collega dr. Tóth, beide dermatoloog in het Kennemer Gasthuis in Haarlem, zien inmiddels grote voordelen van deze nieuwe behandeling in de praktijk.

Na één dag is het zweten over het algemeen aanzienlijk minder. De huid wordt lokaal verdoofd, er is geen operatie nodig.
De miraDry verhit de huid nauwkeurig op de diepte waar de zweetklieren zich bevinden, zodat deze worden vernietigd. De behandeling vindt plaats onder lokale verdoving, met een laag risico op complicaties en een korte hersteltijd. Er wordt volgens zeggen geen toename gezien van transpiratie op andere lichaamsdelen.
De behandeling is uitgebreid getest en er zijn al duizenden mensen behandeld in de Verenigde Staten (25.000 mensen).Met Succes!
Als huidarts weten Tóth en Heydendael hoeveel invloed overmatig zweten kan hebben op het leven van mensen. Aan overmatig zweten kunnen mensen echt lijden, vooral vanwege de schaamte.
Heb je hier nu ook last van, dan is deze behandeling bij Dryclinic misschien wel een oplossing voor je...?


http://dryclinic.nl/



Op de website van Dryclinic hebben ze ook een forum waar mensen met elkaar over dit onderwerp van gedachte kunnen wisselen.
Bel voor een vrijblijvende afspraak: 023-5404900
(Mevr. Dorlas, Huidkliniek Haarlem)
Of kijk op de site van Dryclinic

Succes! Suzanne

PS Ik hoor je vragen; "Heb je echt meegedaan aan deal or no deal?"
Jazeker. Ik schrijf hier ook nog wel een keer een blog over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten