vrijdag 14 november 2014

Hoe ik door kim kardashian weer wist wat ik WEL wil zien.

Natuurlijk heb ik het volgende niet zelf bedacht, maar toch wilde ik iets met je delen.
Toen ik ooit eens iemand hoorde zeggen dat je je vooral moet focussen op wat je WEL wil, inplaats van op wat je niet wil,heb ik me dat in de oren geknoopt.
Natuurlijk, dit lukt me langgggg niet altijd. Maar ik probeer me er wel op te focussen en zeker in tijden van dreigende ontevredenheid. ( jawel, over mijzelf ja) haal ik deze gedachte uit de kast. De onderstaande voorbeelden heb ik wel zelf bedacht!



Liefde
Je relatie loopt niet lekker. Je hebt het gevoel dat je het contact met je partner verloren bent.
In plaats van te zeuren
“Ik vind het helemaal niet leuk dat je nu weer wat met je vrienden gaat doen” "Je bent zoooo weiniggggg thuissss."
Zeg je; Wat fijn dat je thuis bent! Veel plezier vanavond met je vrienden. Ik ga ook lekker de stad in, en wacht maar niet op mij, kan weleens laat worden. Oh en by the way: Ik kan niet wachten om gezellig met jou naar de film te gaan. Kijk! Ik heb de bioscoop agenda uitgeprint en jij mag kiezen.Hij ligt op tafel. Daarna verdwijn je, in je meest verleidelijke outfit.
Dit laatste doe je niet, omdat je uit bent op een “effect, of een reactie”(dan werkt het namelijk niet)
Maar gewoon omdat je ECHT zin hebt om uit te gaan en te lachen met vriendinnen.

Huis
In plaats van te zeggen
Godsamme krekels wat woon ik verdorie in een klein huisje, wat ben ik een loser, ik wou in een grooooot huiiiisss wonnen boehoeooooo
met een jacuzzii mehh want ik ben het waaaard ;-)
Denk je, wat fijn! Ik heb mijn huis echt op orde.
Alles wat ik in mijn huis heb staan gebruik ik, en alles wat ik niet nodig heb gooi ik weg. Wat heb ik mijn leven toch goed op orde! Ik maak alles nog even schoon, en ruim alles lekker snel op. Wat bespaar ik eigenlijk veel tijd met zo'n klein huis.
Geef jezelf een schouder klopje; Tjob tjob “Wat een rust en overzicht”
Ps: Haal bijvoorbeeld inspiratie uit dit filmpje waarin mensen zeer klein maar creatief in hartje NewYork wonen.

OmgevingVergelijk jezelf nooit met een ander. Jij bent jij, met je eigen kwaliteiten, en je eigen leven.
Zeg niet; Ja maar ik wou dat ik dat ook kon. Ik wou dat ik zo ver was als jij. Ik wou dat ik had wat jij hebt. Doe- dat-gewoon-niet. Nooit.De ander voelt zich hoogst ongemakkelijk. Een ander kan jou nooit geven wat hij zelf heeft. Dat moet jij zelf doen.
Simpel voorbeeldje:
Toen ik vroeger op de kunstacademie zat kochten wij onze materialen bij een winkeltje daarnaast. Die man gaf mij iedere keer (onverklaarbaar) van alles gratis. Een klasgenoot zei op een zeurderig toontje: Jeetje waarom heb jijjj dat nu weer?, dat heb ik nu noooiiittt. Jij hebt dit soort dingen iedere keeeeeer.
Ik,voelde me hoogst ongemakkelijk. Wat kon ik er aan doen? En wat had ik moeten zeggen? "Hij vind me lekker? En jou niet? "

Een ander kan jou wel adviseren, of inspireren, maar dat is iets heeeel anders.
Zie vooral wat JIJ WEL hebt. En wat jij wel kunt. Zie je het zelf niet? Vraag het dan aan mensen in je omgeving. Er komen vast hele mooie dingen uit.
En vergeet niet: ook succesvolle mensen, waarbij het gras groener lijkt voeren hun eigen strijd. Net zoals iedereen.



Geld
Als je een periode geen geld hebt, en het ook iedere keer maar voor jezelf herhaald  is een ding zeker het gaat er niet beter op worden. Leuk is misschien anders.Ik ben de laatste die gaat zeggen dat het makkelijk is, nee respect.
 Maar als je iedere keer de mantra “ Hier heb ik geen geld voor” in je hoofd hebt, tja 1 ding is zeker; “Dat gaat em gewoon niet worden”
Dus kijk naar wat je WEL hebt, en wat je WEL kunt. Hippe cocktail bars, of chique feesten zijn op dit moment niet aan je besteed. Maar kijk naar wat je WEL kunt doen. Organiseer bijvoorbeeld een Rose proeverij. Nodig 5 vriendinnen uit en laat ze allemaal een eigen flesje meebrengen. Niemand vind dat gek, en als ze het gek vinden, zijn het dan je vriendinnen?
Nee hoor….ze vinden dat echt wel leuk.”Succes verzekerd!”
Struin daarnaast bijvoorbeeld ook de tweedehands winkels af, koop daar mooie items. Mijn mooiste jasje komt serieus van de kringloop. Nog altijd een lievelings item. Als mensen vragen van welk merk het is. Antwoord ik relaxed: “”Oh geeen idee, het is…VINTAGE”
Met deze term kom je overal mee weg.
Vergeet niet, dat weinig geld creatief maakt! En creatief dat wint respect. Vooral het respect van jezelf.

Kim Kardashian.
Gister kwamen deze foto’s van kim kardashian online waarin ze nogal ehmmmm naakt te zien was. De hele wereld heeft het gezien en had een mening. Ben ik tegen naakt foto’s? Natuurlijk niet. Sommige naakt foto's kan ik prachtig vinden....Vind ik deze foto's mooi? Nee, zeker niet. die belichting, die olie. Nee.
MAAAAAR
Wat mij op deze foto’s WEL opvalt is haar fotogenieke gezicht. Super lief, en super knap!

Je ziet het! Zo moeilijk is het niet.
En het hoeft al helemaal niet groot te zijn ;-)

Groetjes Suzanne




 

2 opmerkingen:

  1. Herkenbaar! We doen het allemaal �� Maar je schiet er idd niks mee op je te spiegelen aan een ander.. Leuk geschreven ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Eva! Bedankt voor je reactie! Spiegelen kan! Maar vervolgens je eigen kracht niet vergeten ;-) Veel groetjes en een hele fijne dag! XX Suzanne

      Verwijderen