zondag 12 oktober 2014

Mijn bezoek aan spiritueel coach Anita Smits

Anita Smits
Via het zogenaamde sneeuwbal effect kwam ik bij So lu tio Anita Smits terrecht.
Anita ken ik van Chermaine. ( weet je nog? van de blog over de schoonheids behandelingen)
Ik hoorde hele goede verhalen over Anita.
Anita is een spiritueel Coach. Dat weet ik nu. Vanmorgen noemde ik haar nog een "waarzegster"

Ik ben op een moment in mijn leven waar ik van alles wil uit testen, uitproberen en ervaren. Mijn blog is wat dat betreft een hele mooie aanleiding, en ik vind het ook leuk om jou dingen te laten zien, die je zelf misschien nog niet uitprobeerde. Dus toen dit op mijn pad kwam dacht ik; “Why not?” Ieder mens heeft vooroordelen, ja ik ook.  Ik riep dus al een week tegen iedereen dat ik voor mijn blog naar “Een waarzegster” zou gaan. Net voordat ik naar Anita Smits toeging keek ik op haar facebook.  Ik was verrast door de vele bekende Nederlanders die Anita heeft bijgestaan, en de mooie recentie's die ze schreven.
Vanmorgen was het zo ver. Waar mijn omgeving nogal sceptisch reageerde met opmerkingen als; Vind je dat niet eng? Is dat dan geen oplichter?
stond ik er open in. Ik heb zin om te leren, en ik ben op dit moment niet bang voor dit soort dingen. Ik denk ook dat je eventuele blokkades in jezelf maar liever aan kan pakken, dan dat je er voor wegrent. Je komt jezelf namelijk altijd weer tegen
Ik denk dat het heel erg handig is als iemand je even geestelijk “door elkaar schut”. Wat kan er gebeuren?

Ik heb genoeg zelfkennis om te weten of iets voor mij waar is of niet, en of ik er iets mee kan. Ik denk ook dat je iedere dag open kunt staan voor invloeden op spiritueel vlak. En een oplichter? Daar prik ik zo doorheen. Mij maak je niet gek ;  “So bring it on”
Toen ik bij de woning van Anita aankwam was ik verbaasd.  Een keurige nieuwbouw woning, in een drukke straat.
Onbewust had ik toch dat beeld van een zweverig gebeuren met wierook en donkerrode fluwelen gordijnen in verlaten vrijstaand huis met kruiden tuin. Ergens in the middle of nowhere .
Niets was minder waar. Een lieve vriendelijke open dame, schudde mij de hand.
Ik kreeg een lekker kopje koffie aangeboden ( Nee geen kruidenthee) en we hadden even een kort gesprek. Zo vertelde Anita dat zij en haar partner elkaar op Lexa hadden gevonden. Haar partner stelde voor om de opneem functie van mijn Samsung te gebruiken zodat ik het gesprek later nog eens terug kon luisteren. Goed idee! Dit was down to earth en helemaal niet zweverig.  Wel keek Anita mij met haar grote ogen, en mooie lange wimpers, doordringend aan.
Ik had al snel door; dit is een dame met mensenkennis. Deze dame prikt snel door mij heen, ik voelde geen behoefte om onnodig leuk te doen.
Ik had mijzelf voorgenomen om van tevoren niet teveel te vertellen, dit om Anita geen voorzetjes te geven.

De kaarten werden erbij gepakt. Nu werd het spannend.
Na een gesprek van ruim een uur waar Anita bij iedere kaart een uitleg gaf voelde ik mij opgelucht. Het was een goed verhaal.  Anita heeft mij een aantal punten aangereikt, en ik kan daar absoluut verder mee. Ik wil je niet teveel vertellen. Het gesprek was heel erg persoonlijk, en deze informatie zet ik liever niet op internet. Dat begrijp je vast wel.
Een ding is zeker Anita wist gewoon een hele rij met dingen op te noemen, die echt over mij gaan, en die ze niet kan weten. Ook viel het mij op dat Anita eigenlijk de gehele tijd aan het woord was. En ik zelf dus heb volgehouden om niet teveel los te laten. Dit vond ik erg bijzonder. Straks ga ik ons gesprek nog een keer na luisteren, kijken of ik er nog andere dingen uithaal. Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal aan mij wat ik ermee doe. Maar ik vond het een geweldige fijne ervaring.
Check hier een video portret van Anita.



Enthousiast geworden? Dan zou ik zeker naar de spirituele beurs gaan die Anita Smits georganiseerd heeft en waar ze zelf ook aanwezig is.
Deze is op 2 november in Vlaardingen. Kun je rustig, & gezellig met vriendinnen kijken wat jij ervan denkt. Check het via deze link.

Ik ben benieuwd hoe jullie over spiritualiteit denken? Bekend terrein? Of een ver van je bed show?
Ik vind niets gek dus hoor het graag!
With love Suzanne




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten