zaterdag 24 mei 2014

Waargebeurd verhaal "Met flair ( en viva) in de boekwinkel"

Hai Mevrouw......( ik gooide mijn haar naar achter en daarmee ook mijn charme in de strijd.)
Zou ik u even wat mogen vragen?

Ja meid tuurlijk zei de mevrouw in de boekenwinkel met een typisch Delfs/Rotterdamse tongval.

Ik; Het zit namelijk zo; mijn zusje is fotograaf, en ik ben als zus natuurlijk super trots.
Deze week maakte ze een reportage in de Viva; "Mannen en hun inloopkast."
Nu zou ik hier graag een foto van willen maken want ze is op vakantie en wil het graag Whatsappen.

Zij: Meid tuurlijk geen probleem, maar dat je hem niet koopt joh????
Ik; Ja, het is natuurlijk ook erg leuk, maar mijn zusje staat natuurlijk vaak met haar foto's in de bladen, dus het alleen bekijken vind ik genoeg. Ik houd geen plakboek van haar werk bij.

Zij: Nee meid tuurlijk hardstikke leuk joh, laat mij ook eens kijken dan.
Nouh gaaf hoor. Mooie mannen ook! Je zal wel trots wezen...

Ja ! zei ik stralend. Het zag er inderdaad heel mooi uit, mijn zusje had zichzelf weer overtroffen.
De mevrouw in de winkel was onder de indruk en zag er heel erg aardig uit.
En ja hoor .... het was er alweer uit voordat ik er erg in had:

Ik : Mevrouw, wilt u lachen?

Lachen? Zei ze weer op zon leuk delfs toontje
Ja leuk altijd.

Ik pakte na de Viva nu de Flair en sloeg mijn eigen interview met foto's open.
Kijk zei ik inpulsief, dit ben ik!

Zij: Wow meid wat leuk, en wat toevallig twee zussen in de bladen binnen 1 week.
Rustig bekeek ze de twee pagina;s met het interview en de foto's.
Mijn gedachtes gingen snel, was dit opscheppen? Want dat is niet de bedoeling, maar ja, trots en spontaan zijn kan dan weer wel toch? Je hoeft je toch ook weer niet te schamen voor de dingen die je doet.

Zij: Mag ik wel 1 puntje van kritiek leveren?
Ze keek me ineens streng en professioneel aan.

Ik schrok. "Ja tuurlijk" zei ik...( en dacht...ow god, nu gaan we het krijgen)

Zij: Deze jurk die staat je niet, je lijkt hier veel kleiner, en wees op een foto van echt een totaal andere dame verderop in het magazine.

Ik; Maar mevrouw, dat ben ik toch helemaal niet?

Ow nee je hebt gelijk...en keek me serieus aan.
Nouh ja zei ze, dan is er niks aan de hand.
De rest van de foto's vind ik erg mooi. Je kunt wel zien dat je ""professioneel"" bent.
( Ik haalde mijn ene wenkbrauw op en dacht ehmm valt mee, en wat bedoeld ze daar nu mee?)
Want ja, vervolgde ze haar verhaal toen ze mij in mijn sportoutfit nog eens grondig van top tot teen bekeek.
Dat is nu eenmaal altijd zo met Topmodellen,
Je zou ze zo voorbij lopen. In het echt zien ze er niet uit.
"Nou das waar!", grinnekte ik.

Vrolijk,in gedachte met een hupje, verliet ik de winkel, ik mag dan tegen vallen in het echt, ze noemde me wel mooi een topmodel. ;-)

Als je de flair met het interview wilde kopen maar te laat was check dan deze link
Tot de volgende keer!
Suzanne, www.sundaymonday.nl










Geen opmerkingen:

Een reactie posten