vrijdag 28 februari 2014

2 ways to be.... ME!



Its just me myself and I
Heel vaak krijg ik de vraag; Hoe kwam je op de naam Sunday Monday?
Wel, Sunday Monday heeft alles te maken met mijn Helfie!
Selfie?
Nee, Helfie!

Mijn karakter bestaat namelijk uit zeker 2 helfies
De eerste helft is rustig ingetogen en nadenkend; bijna streng zelfs…principieel ook.
De tweede helft is extreem los experimenteel en exhibitionistisch.
Dus vroeger studeerde ik, stond ik voor de klas, op een serieuze Monday
en deed ik modellenwerk; het liefst grote shows van Loreal...meestal op een vrije en vrolijke Sunday.
Het ene helfie van de week in een heel kittig pakje de catwalk op, de andere Helfie in colbertje met pareloorbelletjes zodat ouders van kinderen me toch zeker een paar jaar ouder (en wijzer) zouden schatten.
Ik moest iets, want was tenslotte pas 21 jaar.
Tegenwoordig heb ik die klassieke elementen niet meer nodig om mijzelf serieus te nemen. En accepteer ik ook steeds meer dat beide kanten er mogen zijn; dat ben ik, en ik kan, en wil mijzelf niet veranderen.
Shows lopen doe ik al zeker een jaar of 10 niet meer, maar ik houd
nog wel steeds wel erg van contrast. De ene dag een felle lipstick de andere dag naturel.
En vooral de gedachte, de fantasie, dat je eerst heel professioneel op je werk bent, en een aantal uur later helemaal los gaat ergens anders.
Die gedachte; de fantasie, dat geeft mijn leven kleur.

Ook de ontwerpen in mijn web shop zijn daar in eerste instantie op gebaseerd.
Ieder jurkje kun je op meer manieren dragen; zo kun je er keurig mee naar je werk, en met een simpele knoop techniek kun je het later omtoveren tot een partyoutfit.
Dat mijn webwinkel naast die eigen ontwerpen inmiddels ook een ingekochte spullen heeft. Is wellicht wat verwarrend ""maar ja""
Ook bij mijn eigen bedrijf vind ik het lastig me bij 1 ding te houden.Dat blijkt, en ik houd het maar zo.
Gister maakte ik 3 selfies, van mijn helfies.
Ik noem ze liever “zelfportretten" staat een stuk kunstzinniger want zelfs picasso deed dit al!
Bij deze presenteer ik jullie:
Sunday, Monday & De rest van de week…..
Suzanne van Haaster "Zelfportret," Delft, 2014


 
Ik hoop je trouwens te inspireren om eens van look te veranderen, en na te denken over die andere kant in jezelf. Wat doet jou glimlachen?
Je maakt er vast meerdere mensen blij mee, en vooral natuurlijk ""jezelfie"
Love! Suzanne www.sundaymonday.nl

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk om dit te lezen zeg (en mooie foto's, alle 3!)! Ik denk dat veel mensen wel 2 kanten (of meerdere ;)) hebben! En eigenlijk is het ook veel leuker! Ik hou van structuur, het moet ook met m'n werk op een nt2 school. Lijstjes maak ik elke dag! Natuurlijk ben ik van nature op en tot chaotisch! Misschien zoek ik daarom wat structuur hahaha?! Maar ach, wat maakt het uit dat ik soms 5 dingen tegelijk doe ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Marinka, heel erg bedankt voor je leuke lieve reacite! Lekker blijven zoals je bent hoor! Staat je vast heel mooi! XX Suzanne

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen