woensdag 12 november 2014

Tijd voor een Hello Fresh update


Het is woensdag, het midden van een mooie week en....
Tijd voor een Hello Fresh update!
Oke, mijn koelkast zat bommetje vol, de doos was keurig op tijd, en het feest kon beginnen.

Ik besloot als eerste de Winterse soep met gekleurde peen, salie enkaas-spinaziebrood te maken.Bij het lezen van het recept raakte ik een beetje geïrriteerd…
“’Moet ik dit allemaal gaan lezen? Ik heb een super drukke lesdag gehad op school en ik kook meestal gewoon een beetje op gevoel. En het smaakt altijd prima, al zeg ik het zelf. Met een beetje weerstand begon ik toch maar te lezen....


Pak de dunschiller erbij…Dunschiller….??? Zat deze in het pakket dan?
Nee! Grommend pakte ik mijn aardappelschilmesje. Dan gaan we toch voor de old-fashion way?
Ik kan me de laatste keer dat ik aardappel of peen at niet heugen. En als ik het al at dan kwam het uit een zakje. Erg eigenlijk.
Een mooie bewustwording. Dit concept heet dus niet voor niets hello ”Fresh”



Na een paar minuutjes schillen en snijden gooide ik alles in de pan.
Opeens schrok ik wakker! Ongelooflijk! Wat een verschillende geuren….lekker zeg. Anders!
Behoorlijk cool dat ik dit nu zelf kon maken. Er ging een wereld voor me open. Ik had nog nooit 4 verschillende peen soorten, ui aardappel en salie bij elkaar in een pan gegooid, om er in de blender een soep van te maken.
Maar het rook me een partij professioneel.
Iets wat ik zelf niet ben, als het gaat om "huisvrouw zijn" daar heb ik het meestal te druk voor. Vrolijk deed ik het broodje in de oven.
Toen de soep klaar was en het broodje warm, fronste ik mijn wenkbrauwen.
De soep was donkerrood en leek in de verste verte niet op het bovenstaande plaatje in het bijgeleverde kookboekje. Wat een uiterlijke aanfluiting. Nee voor Foodstylist moet ik nog even blijven oefenen. Maar lekker was het wel!
Heel prettig voordeel: Ik leek me nog uren na deze maaltijd energiek te voelen. Vaak kak ik na de avondmaaltijd een beetje in, maar ik merkte dat ik 2 proefwerken had nagekeken, een dansje gemaakt had in de kamer, en een nieuwe blog geschreven had.
Mijn keuken had ik keurig opgeruimd in afwachting van het volgende gerecht.
Hello Energie! I like!
Tot zo ver? Voordeel van de twijfel.
Wat ik overigens grappig vind is dat er een mutsig gevoel van gezelligheid ontstaat als ik van andere mensen op facebook hoor dat ze dezelfde box hebben. Goh meid "Hoe was bij jou de winterse soep met gekleurde peen?"
Lord have mercy, dit soort huisvrouwigheid had ik echt niet van mijzelf verwacht, maar je bent natuurlijk nooit te oud om iets nieuws te ontdekken.

Later meer over Hello Fresh
Groetjes Suzanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten