donderdag 6 november 2014

Delft is hot! Maar de gemeente is not!


 
Ja ik woon in Delft, en ik hou van mijn stad. Ik plaats op instagram heel vaak foto's van de wandelingen in mijn ""achtertuin" Ik ontvang dan verassend veel likes! ( Waarvoor mijn dank) Ja bijna ieder stukje van de Delftse binnenstad is een plaatje op zich. Delft word niet voor niets het kleinere en sfeervollere Amsterdam genoemd. Leuke winkeltjes, mooie cafetjes, de sfeer in Delft is zeker nu rond de herfst en wintermaanden “SUPER”
Jullie horen het goed dit meisje woont in een parel, en ik ben er trots op.
De service van de gemeente laat echter wel te wensen over.
Zo heb ik nu al minstens 3 keer mijn fiets bij het fietsdepot moeten weg halen.
Het was twee maanden geleden zelfs zo erg, dat ze mijn fiets hadden weg gehaald en ik na twee maanden zoeken en rondbellen, 35 euro moest betalen omdat ze de fiets naar Den Haag verplaatst hadden. Ja, 35 euro voor mijn eigen fiets he?
Plaats ik mijn fiets dan op vreemde plaatsen vraag jij je af? Antwoord is; "Nee" gewoon in de fietsen stalling bij het station. Maar af en toe krijgt de gemeente de kolder in den kop en heeft zin om geld te verdienen. Waarschijnlijk omdat het nieuwe station, naast oerlelijk ook
veel te duur is.
Ze komen dan in vrachtwagens, met daarin grote sterke mannen, en halen de fietsen dan met een noodgang weg.Om ze vervolgens naar een industrie gebied te verplaatsen.
Vooral super leuk als je net een reis gemaakt hebt, en snachts in het donker naar je fiets moet zoeken met grote reistas. Ja helemaal super zo snachts in een eng gebied als vrouw alleen. Veilig ook.... ( not)
Het is eigenlijk schandalig hoe de gemeente omgaat met ambassadeurs als ik. Ik promoot mijn stad,ben er zelfs trots op. Krijg ik dit als dank. Om maar te zwijgen over mijn inschrijving van het ene naar het andere adres. Een drama was het! Het was zelfs zo’n drama dat ik op dit moment geen woorden meer aan vuil wil maken. Questie van "te erg"
De ijskoude benadering van de gemeente Delft tegenover haar inwoners is een aanfluiting.
Toch.. het is het voor mij allemaal waard. I Love Delft. Die liefde kan niet stuk.Ja ik blijf nog wel even wonen in mijn eigen Vermeer droom, en tegen de gemeente Delft zeg ik  “Ga toch fietsen!”

Groetjes Suzanne

PS:

De amerikanen hebben er overigens ook kijk op, check het volgende filmpje:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten