vrijdag 24 oktober 2014

Dingen gebruiken waarvoor ze niet bedoeld zijn?

Per ongeluk of expres
heb ik een onuitputtelijke drang om “dingen” te gebruiken waarvoor ze niet bedoeld zijn. Mijn verlangen om voorwerpen op meer manieren te bekijken, of gebruiken.
Het maakt het leven spannend, creatiever en zorgt ervoor dat je precies doet wat je zelf wilt.
Waar het vandaan komt mag Joost weten, maar het voelt heel goed.







 






Misschien begon het allemaal met mijn moeder.
Voor haar is het toetje de belangrijkste maaltijd van de avond.
Ja voor haar is dit HET hoofdgerecht.  Waarom ook niet?
Herinner jij je mijn blog over de lipstick die ook als rouge gebruikt kon worden nog ? Ook zoiets.
Ook qua interieur pas ik het principe ""Who cares"" toe.
Toen ik een aantal jaar geleden hielp bij een verhuizing van een school vond ik op de zolder een oude projector. Die ik mocht hebben. Ik vond hem prachtig. Soms heb je dat. Dat heet liefde.
Het ding deed het nog prima en doet nu dienst als bijzettafel.
Bijzettafel? Ja! Mensen kijken wel even gek hoor, als ze bij me op bezoek komen en hun kopje erop zetten.
Zo had ik ook geen fruitmand. Om nou naar de dichtstbijzijnde blokker te spurten voor een fruitmand vond ik ook zo truttig en “ideale huisvrouw” En als ik iets niet ben………..
Dus dat kon anders en ik besloot ik een vaas uit de kast te trekken en de mandarijnen daarin te gooien. Ook heb ik in de mega lampen die ik gebruik voor fotografie nu normale bolletjes gedraaid en doen dienst als sfeer lampen; best leuk als zeg ik het zelf! ( Zie bovenstaande foto)

En ja Pasgeleden had ik “ZE” gevonden, DE LAARZEN der laarzen. PERFECT!
Helemaal mijn smaak.Tijdloos ,erg stijlvol. En over the knie! Ik bestelde de laarzen bij mijn favoriete
NewLook, en na een aantal dagen werden ze keurige thuisbezorgd. Mijn mond viel open.
In het echt waren de laarzen nog mooier dan op het plaatje. Wow dit was een gouden koop.  Die week combineerde er vrolijk op los, met spijkerbroek, met slangen legging, Met een jurkje een rokje, ik had de laarzen al een week non-stop aan. Ze liepen ook nog eens heerlijk.
Een week, met diverse complimenten later…bedacht ik me opeens”: Wat zijn ze eigenlijk kort.
Dit waren toch over-knee laarzen?
“Hee, ze vallen helemaal niet OVER the Knee! Het zijn gewoon lange laarzen bij mij.
Ik was even vergeten dat lange laarzen op plaatjes op website en in boekjes bij modellen van 1.75 gefotografeerd worden.
En ik 1.84 ben. Ik kwam dus bijna 10 centimeter te kort. Helemaal niet meer aan gedacht. Ze pasten gewoon mooi, en vrolijk stapte ik verder


Conclusie
Blijf altijd zelf nadenken. Iets kan mooi zijn, maar een andere functie hebben.
Er staat geen straf op het gebruiken van dingen, waarvoor ze niet bedoeld zijn.
Tenzij je de man van je vriendin gebruikt, maar zo zit ik niet in elkaar.
Groetjes, Suzanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten