donderdag 26 december 2013

3 ways to celebrate christmas


1 De gastvrouw/of man al het werk laten doen, en zelf als een papzak op de bank gaan zitten.
2 Ieder jaar hetzelfde eten, en altijd dezelfde persoon laten koken.
3 Allemaal een gang verzorgen, taken verdelen, en zo een verassend diner maken.

Zoals ik jullie vast al deed vermoeden,de derde optie heeft mijn absolute voorkeur!


Bij de eerste optie voel ik me schuldig en vind ik het bovendien erg lastig om de gastvrouw te ondersteunen. Ze heeft vaak al een heel plaatje in het hoofd en ik verstoor dit liever niet.
Ik vind het ook lastig in te springen, ik overzie zoiets ook gewoonweg niet ;-)
Bij de tweede optie heb ik bij voorbaat al geen zin om eraan te beginnen, het is zo voorspelbaar dat ik bij de amuse al slapend over tafel lig.


Ik ga dus voor optie 3! Taken verdelen!
Het heeft iets creatiefs en het is leuk om te zien dat iedereen moeite gedaan heeft om met iets orgineels te komen, zo krijg je ieder jaar vanzelf een ander menu.
Verder vind ik het persoonlijk ook positief dat de kosten verdeeld worden, zeker in een gezin met veel volwassenen is dit op een gegeven moment wel zo leuk.
 Bovendien ontlast je de gastvrouw/man ook..waardoor deze ook voor verassingen komt te staan, en af en toe kan ontspannen.
Gister had ik een Kerst diner met mijn familie, en heb ik een zelfbedacht toetje gemaakt.
Ik kreeg na het plaatsen van de foto op facebook nogal wat enthausiaste berichtjes met vragen over het recept...

Ik had op een blog al een keer een toetje met oreo koekjes en chocolade mouse gezien.
Het zag er leuk en lekker uit, maar ook een beetje "zwaar" En het laatste wat je wil, is mensen door jou toedoen met een zware plofbuik richting huis gaan.
Met kerst ga ik het liefst voor luchtige toetjes zodat iedereen vrolijk richting huis keert, en zich een week later met goed fantsoen nog in een kittig nieuwjaarsjurkje kan hijsen.
Bij deze dus het recept voor mijn kerst toetje:
Voor 6 a 7 personen
Ingredienten:
Munt ( ik had een vers plantje gekocht)
Lu bastogne koeken
Ah volle kwark
Pakje ouderwetse KlopKlop
Bloem Chocolaatjes van de Ah

Werkwijze
Verkruimel een half pak bastogne koeken
Mix de klop klop met melk tot een luchtige massa
Pak de glazen
Doe om en om een lepel kwark en een lepel klop klop in de glazen.
(niet mixen!)
Doe de munt takjes rechtop in het glas
Maak het af met een flinkje laag bastogne kruimels
Ook leuk om er nog een bloem chocolaatje bij te doen.

E voila, je toetjes zijn klaar!
Let op; zowel geschikt voor strakke fashionista's op hun dieetvrije dag, als vrolijke bakfietsmoeders met koekhappende kids!
Enuhhh toetjes zijn altijd een goed idee.

Heb je mijn zelfbedachte toetje ook gemaakt? Lett me know, of stuur een foto!
Eet smakelijk,
Suzanne van Haaster www.sundaymonday.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten