zondag 18 augustus 2013

3 steps to clean youre place on Sunday!




Het is Sunday en ik begin mijn Monday graag met een opgeruimd huis!
Maar hoe doe je dat?Dat is de vraag! Zien jullie ze ook vaak? De ideale nette meisjes, die alles zonder moeite op orde lijken te hebben?
Ze lijken haartjes kleertjes en huisje tip top in orde te hebben, en daarnaast hebben ze ook nog tijd voor baan, liefde, vriendinnen en ja ze zijn ook nog erg keurig lief en aardig! “Zucht”
Soms hebben ze zelfs nog groene vingers, en posten ze op instagram blij allerlei tuin foto's. Zucht. Diepe zucht. In het aller aller ergste geval gaan ze ook nog 3 keer per week naar de sportschool!
Zucht maar toch ook: ""Respect hoor!"
Aan een aantal van de bovenstaande puntjes voldoe ik zeker! Maar opgeruimd en netjes, daar moet ik altijd extra mijn best voor doen.
Ik verschuil me maar achter de gedachte dat een creatief mens nu eenmaal geen rommel heeft, maar overal “”ideeën” ( Jeah right!?)
Ik kwam erachter dat iedere keer als ik mijn huisje/ of kamer op wil ruimen ik er toch langer over doe dan gewenst en bovendien zeer snel afgeleid ben. Ken je dat? Kom je net dat leuke boek tegen...waar je toch echt even een halfuurtje in moet lezen......ben je zo weer een hele tijd verder.
En aan het einde van de dag? Van alles gedaan hoor...maar nee geen opgeruimd huis.
Een simpel “”Just do it.” Volstond niet.
Ik besluit daarom op internet te zoeken naar ""opruim tips"
En ben nu zelf tot het volgende 3 stappen plan gekomen.
Het mooiste; Het werkt!

Niet lachen! Het werkt echt! Ik hoop voor jou ook, en ik hoor graag je feedback.

Stap 1
Je kunt je leefruimte nooit goed onder controle krijgen als je jezelf niet onder controle hebt.
Dus; Zorg dat je er zelf sharpie sharpie uitziet. ;-) ( degene die fortuinlijke vrouwen kijkt moet vast grinniken om deze uitspraak die ik van Merlyn heb gepikt, maar dat ter zijde)
Spring dus onder de douche, een citroen, of menthol douche gel werkt het beste door het verfrissende effect. Ook is een koude douche een goed idee.
 Daarna nette kleertjes aan, een dito make-up op je snoetje en gaan!
( voelt toch een stuk fijner als de pyjama of joggingsbroek die je net uit gedaan hebt he?)

Stap 2
Zoek op internet een online timer  of zet je kookwekker. En zet deze op bijvoorbeeld 20 minuten.
Wat je nu gaat doen is binnen de tijd, je gehele huis opruimen en sorteren.
Je gaat tekeer als een razende!! Zie het als een topsport!
Alles moet zoveel mogelijk in de kastjes, en in de laadjes zijn! Binnen de tijd klaar? Geef jezelf een schouder klopje!

Stap 3
Zet opnieuw de kookwekker op 20 minuten, maak een sopje.
Zorg dat je nu alles schoonmaakt en stofzuigt binnen de bel van de kookwekker.
Als je binnen de aangegeven tijd klaar bent hebt je iets gewonnen.
Dat kan variëren van het kijken van een leuk tv-programma tot een kopje koffie op  een terrasje of het kopen van een leuk tijdschrift voor jezelf!

Je kunt natuurlijk spelen met het zetten van de tijd, iemand met een groot huis heeft een langere tijd nodig als iemand met een studentenkamer. Dat spreekt voor zich.
Je kunt ook een competitie met jezelf maken; zo kun je bijvoorbeeld steeds je persoonlijke record verbeteren.
Vergeet niet keiharde muziek aan te zetten!
Succes verzekert; ik weet zeker dat ook jij straks trots in het rond kijkt en denkt:

Goh wat heb ik mijn huis goed op orde!
Zucht.........
nu de rest nog ;-)


Voor mijn online ei-wekker ga je naar:
http://www.onlinetimer.nl/

En als ik niet aan het opruimen ben hou ik mij bezig met: www.sundaymonday.nl





2 opmerkingen:

  1. Hihi leuk geschreven! Ik ken het gevoel alleen ik gun mezelf pas rust als mijn huis op orde is ik vind het anders moeilijk ontspannen in de troep. Kookwekker heb ik niet nodig ik heb een tweeling haha als ik tussendoor iets gedaan wil krijgen moet ik continue vooruit denken en de kids zien bezig te houden mijn tijd stopt als een van de 2 weer iets uitgevreten heeft. Maar dit is wel een goede tip voor mijn kledingkast die is hoog nodig aan uitmesten toe!

    Groetjes Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hai Liesje! wat leuk om te horen!
      Ach je kunt ook niet overal goed in zijn, als we onzelf maar zijn, en altijd proberen te leren!
      Veel succes met de kleding kast! (daar noem je iets.....ik pak mijn kookwekker er maar weer bij haha)
      Liefs Suzanne

      Verwijderen